Czym jest ulga na ekspansję
Ulga na ekspansję pozwala na dodatkowe odliczenie od podstawy opodatkowania, kosztów uzyskania przychodów poniesionych w celu zwiększenia przychodów ze sprzedaży produktów. W praktyce, korzystając z ulgi na ekspansję, przedsiębiorstwo ma możliwość dwukrotnego odliczenia niektórych wydatków poniesionych na promocję swoich produktów, zarówno w kraju jak i poza granicami Polski.
Wysokość dodatkowego odliczenia wynosi do 1 000 000 złotych, co przy stawce podatku w wysokości 19% przekłada się na obniżenie zobowiązania podatkowego nawet o kwotę 190 000 złotych rocznie.
Warunkiem skorzystania z ulgi jest to, aby w okresie 2 kolejno następujących po sobie lat podatkowych, licząc od roku podatkowego, w którym poniósł koszty zwiększenia przychodów, podatnik:
- zwiększył przychody ze sprzedaży produktów w stosunku do przychodów z tego tytułu ustalonych na ostatni dzień roku podatkowego poprzedzającego rok poniesienia tych kosztów lub
- osiągnął przychody ze sprzedaży produktów dotychczas nieoferowanych lub
- osiągnął przychody ze sprzedaży produktów dotychczas nieoferowanych w danym kraju.